Klientská zóna

Zasílání novinek


Přihlásit Odhlásit

Reklamy

Přípravy WRC na sezonu 2012

19.12.2011 14:48:03 | admin | 1602x

Letošní sezóna skončila. Mistrem světa se (opět) stal fenomenální Sebastien Loeb, pro kterého to byl osmý triumf v šampionátu WRC. Osmkrát po sobě byl prostě nejrychlejší a ostatní se mu po většinu sezóny dívali na záda. Příští rok však může být vše jinak. Kdo vlastně v té příští sezóně pojede a barvy kterého týmu bude hájit?

Volkswagen

Se svým vstupem do WRC to německá značka myslí zcela vážně a tomu odpovídá i její směr. Citroënu odloudila megatalent v podobě Sebastiena Ogiera, který byl s Francouzi spojován jako budoucí mistr světa a nástupce Loeba. Ovšem dva kohouti na jednom smetišti se nesnesou a tomu odpovídala i letošní sezóna v továrním týmu Citroën – ambiciózní Ogier chtěl porážet matadora Loeba, občas si pustil pusu na špacír a tak se nelze divit, že po prodloužení Loebova kontraktu byl odsunut do role dvojky. S tím se však „malý Seb“ nesmířil a dnes již testuje (spolu s navigátorem Julienem Ingrassiou) nové Polo WRC, smlouvu Němcům podepsal na tři roky.

 

 A aby nevyšel ze cviku na tratích MS odjede příští kompletní sezónu se Škodou Fabia S2000. Samozřejmě se bude podílet i na vývoji Pola WRC a tak je možné, že si jej vlastně vyvine sám pro sebe. VW bude i nadále hledat mladé talenty, které by později mohl posadit do svého wé-er-céčka a kteří by zdatně sekundovali mladému, ale zkušenému Ogierovi.

 

 

Citroën

Je jasné, že po prodloužení smlouvy zůstává ve francouzském týmu jedničkou osminásobný šampión Sebastien Loeb , který by příští rok rád urval již devátý titul mistra světa. Pomocnou rukou mu i nadále bude jeho dlouholetý navigátor a přítel Daniel Elena – Loeb tak opět bude nejžhavějším kandidátem na titul.

Záda mu po odchodu Ogiera bude nově krýt s pozicí dvojky smířený Mikko Hirvonen navigovaný opět Jarmo Lehtinenem, kteří dali vale modrému oválu za nějž závodili od roku 2003. Vicemistři z let 2009 a 2011 mají na kontě 124 startů, 14 vítězství a 51 umístění na pódiu, takže Citroën bude disponovat opravdu silnou jezdeckou sestavou.Oficiální trojkou francouzského továrního týmu se nově stal Katařan Nasser Al-Attiyah, který do týmu také přinesl potřebný budget. A ten je po odchodu Red Bullu velmi potřeba. Nasser vynechá úvodní podnik v Monte Carlu – v tu dobu se bude bít o vavříny na slavném Dakaru. Uvidíme jak si zanedlouho jednačtyřicetiletý jezdec za volantem DS3 WRC povede.

 

Ford

Velmi dlouho se jednalo o bytí či nebytí značky Ford v nejvyšší lize rallysportu. Modrý ovál se totiž již dlouho dívá konkurenčnímu Citroënu na záda a tak Ford Europe měl nad čím přemýšlet. Nakonec kontrakt s firmou M-Sport (kterou šéfuje a ovládá Malcolm Wilson) prodloužil na další dva roky s tím, že hlavním sponzorem se stala firma Castrol. Spojení s Abu Dhabí po necelých pěti letech skončilo a tak se tým oficiálně nově jmenuje Ford World Rally Team.

Týmovou jedničkou se po odchodu Hirvonena stal Jari-Matti Latvala, kterého nadále bude navigovat Miikka Anttila. Mladý Fin v letošní druhé polovině dokazoval, že dokáže úspěšně sekundovat nejužší špičce, k dobru je mu také výrazné zlepšení na asfaltovém povrchu – takže rozhodně jeden z velkých kandidátů na titul. Po náročných jednáních se však na jeden rok týmovou dvojkou stal Petter Solberg, který po třech soukromých letech s vozy Citroën WRC prohlásil, že buď pojede s továrním týmu nebo úplně skončí. Navigovat jej bude stejně jako letos Chris Patterson. Ukáže sympatický Nor, že ještě nepatří do starého železa (což jako nejlepší soukromník rozhodně dokazoval), když bude oproštěn od tlaku shánění sponzorů a šéfování celého týmu?

 

Mini

Za britský tým stejně jako letos pojedou Španěl Dani Sordo navigovaný Carlosem del Barriem a Ir Kris Meeke jemuž bude noty i nadále číst Paul Nagle. Po letošní „testovací“ sezóně, která mimochodem nedopadla vůbec špatně – vzpomeňme na Francii, kde se Sordo pral s Ogierem o vítězství, se tým zúčastní kompletního šampionátu a mohl by výrazně promlouvat do celkového pořadí.Ovšem za vším hledej peníze. Šéf Prodrive David Richards (připravuje a vyvíjí vozy Mini WRC) měl údajně prohlásit, že má finance tak na osm soutěží. Podle Sorda by se však měl tým na úvodní soutěži v Monte Carlu objevit.

 

Soukromé Teamy

Na startu desíti podniků bude k velké české radosti startovat i jihlavský jezdec Martin Prokop vedle nějž bude sedět a „něco“ mu povídat Jan Tománek. S Fordem Fiestou WRC, která nahradí po dva roky používanou Fiestu S2000 zvanou Fiona, by se rádi probojovali do první desítky absolutního pořadí.

 

Se stejným vozem jako Prokop se na tratích vybraných podniků objeví i marketingový showman Ken Block. Jezdec, by se příští rok měl premiérově ukázat i na nejrychlejší šotolinové soutěži – ve Finsku.

Promotér šampionátu WRC – společnost North One Sport – resp. její mateřská firma má problémy. Byl na ni totiž podán insolvenční návrh a její majitel Vladimír Antonov byl zadržen policií v Londýně. FIA tak začala sama pracovat na zajištění příští sezóny a proto se uzavření přihlášek do MS posunulo na 19.12.2011

Komentáře

0
0
počet volných znaků : 0
Captcha Jiný ověřovací kód