Klientská zóna

Zasílání novinek


Přihlásit Odhlásit

Reklamy

Brutální Audi R8 GT

11.08.2010 09:10:40 | admin | 736x

                                  

Už standartní provedení Audi R8 5.2FSI Quattro je skvělým příkladem důsledně aplikovaných principů lehké konstrukce vyvinutých značkou se čtyřmi kruhy. O to obtížnější bylo pro inženýry zadání dosáhnout dalšího snížení váhy. R8 GT má váhu 1525kg což je o 100kg méně než váží výchozí model R8 5.2FSI Quattro. Úspěchu bylo dosáženo použitím tenčího čelního skla, polykarbonátů, uhlíkových kompozitů a dalších superlehkých materialů. Na zhubnutí vozu se šetřilo všude, např. sedadla, na která byl použitý material ze skelných vláken se hmotnost snížila o 32Kg, a v interieru ještě chvilku zůstaneme, koberce jsou lehčí o 7.9Kg, budíky nesou označení R8 GT , na hlavici řadící páky bude pořadové číslo vozu, protože se jedná pouze o omeznou sérii 333 vozů.

                                        

Motor, který byl přepracován a dostal novou elektroniku má výkon 560Ps a kroutící moment 540Nm při 6500ot/min, ručička otáčkoměru se zastaví na hodnotě 8700ot/min, kde zakročí elektronika. Tyto hodnoty auto vystřelí na stovku za 3.6s a dvěstěkilometrovou hranici pokoří za 10s, přesto zběsile pokračuje až k magické hranici 320km/h.

                                 

Uhlíkový kompozit byl použit pro výrobu zadního nárazníku, do něhož jsou integrovány velké kulaté koncovky výfuků a vývody pro vzduch z podběhů kol, zadní světlomety LED jsou kryté tmavými čirými skly.

                                 

19" kola mají desing s pěti dvojitými paprsky ve tvaru písmene Y. Manualně nastavitelné tlumiče umožňují snížit světlou výšku o 10mm. Brzdová soustava je sériově tvořena kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením z keramického kompozitu. Přední kotouče mají průměr 380mm a zadní 356mm. Porovnání váhy oproti ocelovým jsou tyto lehčí o 9kg.                                            JZ

                                 

Komentáře

0
0
počet volných znaků : 0
Captcha Jiný ověřovací kód